قیمت میلگرد در مشهد

برای محاسبه حالت تنش در میلگردها ، فرضیه های ساده به طور سنتی در مورد تعامل میلگرد به بتن در بتن ساختاری صورت می گرفت. چنین فرضیاتی معمولاً یک حالت تنش یکنواخت را در آرماتورها در یک سطح مقطع معین در نظر می گیرند و از سازگاری تغییر شکل های ناشی از خم شدن میله غافل می شوند. چنین ساده سازیهایی به دلیل رفتار نسبتاً قابل انعطاف آرماتور کاملاً قابل توجیه است. اگرچه شکل پذیری کافی نیست ، به عنوان مثال در مورد اثرات خستگی در تقویت کننده های فلزی یا در مورد تقویت کننده های غیر فلزی شکننده ، اصلاحات در بسیاری از موارد بر اساس تجربی ارائه شده است. یک گام به جلو در درک این موارد اخیر نیاز به بینشی دقیق از مکانیزم های انتقال نیرو و وضعیت واقعی فشار تقویت شده تعبیه شده دارد که به دلیل محدودیت در سیستم های اندازه گیری در گذشته امکان پذیر نبوده است.قیمت میلگرد در مشهد

برای مشاهده قیمت میلگرد در مشهد اینجا کلیک کنید.

در این چارچوب ، این مقاله نتایج آزمایشات کلاسیک پیوند ، کشش و خمش را با بینش ارائه شده توسط اندازه گیری دقیق روی میلگردها مرور می کند. بر اساس اندازه گیری های فیبر نوری (FOM) که در طول یک میله و در مکان های مختلف انجام می شود ، نتایج نشان می دهد که پیچیدگی فعل و انفعالات واقعی بین آرماتور و بتن اطراف و همچنین تأثیر سازگاری تغییر شکل ها بر روی آنها وجود دارد. واکنش. نتایج یک دیدگاه جدید در مورد تعامل میلگرد به بتن فراهم می کند و پیامدهای آن را در مجموعه ای از پدیده های مربوط به حالت شکست شکننده نشان می دهد.قیمت میلگرد در مشهد

 

کلید واژه ها

برهم کنش میلگرد به بتن غلظت باند استرس سنسورهای کرنش نوری فیبر ناتوانی برشی عملکرد دوفل پاسخ چرخه ای بتن

مقدمه

بتن سازه ای ماده کامپوزیتی بسیار پیچیده ای است که در آن تعامل بین ماتریس بتن و میله های تقویت کننده تعبیه شده به طور سنتی برای اهداف طراحی با روش های ساده انجام می شود. در بیشتر موارد ، با فرض اینکه آرماتور ظرفیت تغییر شکل و مقاومت زیادی دارد ، چندین پدیده مرتبط با سازگاری تغییر شکل ها (به دلیل برش یا خم شدن میله ها) را می توان نادیده گرفت ، همچنین موارد مربوط به غلظت تنش ناشی از درگیری مکانیکی دنده های میله ها

انواع آرماتور بندی میلگرد

برخی از موارد پدیده ها به طور سنتی مورد غفلت قرار می گیرند ، مانند در نظر گرفتن مشخصات غیر یکنواخت تنش ها در آرماتورهای طولی به دلیل انحنای مقاطع صفحه در خم شدن (پدیده ای که توسط ریتر در سال 1899 پذیرفته شده است ، [1] ، نگاه کنید به شکل 1a ) یا کاهش سطح آرماتور در تأیید برش تیرها و دال ها ، شکل 1 ب. با توجه به فعل و انفعالات فولاد به بتن [2] ، [3] ، تنش پیوند معمولاً به صورت توزیع شده روی سطح رابط اسمی در نظر گرفته می شود ، اما در واقع غلظت های بالا در دنده ها را نشان می دهد (شکل 1c) ، سویه های عرضی در میله و وجود ترک های موضعی نقش اصلی را بازی می کند.قیمت میلگرد در مشهد

سازه های متشکل از میلگرد آجدار

این ساده سازی ها در واقع یک حالت تنش یکنواخت را در هر بخش از میلگرد در نظر می گیرند. چنین ملاحظه ای برای اکثر اهداف طراحی منطقی است اما برای روشن شدن حدود کاربرد آن و تسلیم روشهای طراحی جامع تر ، درک اساسی از واکنش واقعی بتن لازم است. این امر به ویژه به عنوان مثال با توجه به پاسخ تقویت شکننده ، همانطور که برای آرماتورهای غیر فلزی مربوط است [6]. همچنین ، چنین ملاحظاتی ممکن است برای برخی از پدیده هایی که شکست حتی در حالت حد سرویس دهی به غلظت استرس مرتبط است ، مانند مسائل خستگی ، نقش حاکم داشته باشد [7] ، [8]. در صورت عدم توجه به سازگاری تغییر شکل ها [7] و غلظت تنش ، ممکن است فشارهای واقعی به طور قابل توجهی با مقادیر محاسبه شده متفاوت باشد.

فقدان داده های تجربی دقیق در مورد تعامل میلگرد به بتن با محدودیت های دستگاه های اندازه گیری متداول همراه بوده است. به طور معمول ، اندازه گیری ها تاکنون با ضبط جابجایی ها (به عنوان مثال ترانسفورماتورهای جابجایی متغیر خطی ، LVDT ها) یا با چسباندن فشارهای کششی بر روی بتن یا میلگرد انجام شده است (دومی اگر به سطح میله چسبانده شود یا خواص پیوند را به شدت تحت تأثیر قرار دهد اندازه گیری در نزدیکی محور میله اگر روی میله های برش طولی چسبانده شود). این تکنیک ها در چند وقت اخیر به طور قابل توجهی بهبود یافته اند. با توجه به کسب اطلاعات در سطح بتن (کرنش ها و زمینه های جابجایی) ، یک گام قابل توجه به جلو با سیستم های اندازه گیری همبستگی تصویر دیجیتال (DIC) انجام شده است [9]. DIC قرائت های دقیق و مداوم از میدان جابجایی روی سطح بتن را فراهم می کند [10] اجازه می دهد تا بر این اساس زمینه های کرنش و جابجایی های نسبی لب ترک خورده را محاسبه کنید. این امکان را برای درک دقیق سینماتیک ایجاد شده توسط ترکهای برشی و خمشی [11] و درک مربوط به آنها از اقدامات حامل بار [12] ، [13] فراهم کرده است.قیمت میلگرد در مشهد

عملیات بتن و بتن ریزی

اگرچه داده های سطح بتن جمع آوری شده توسط DIC می توانند برای ارزیابی پاسخ آرماتوربندی (به عنوان عمل رولپلاک ، [13]) مورد استفاده قرار گیرند ، اما این روش هیچ اندازه گیری مستقیمی بر روی وضعیت فشار محلی میله های تقویت کننده ارائه نمی دهد. با این حساب ، پیاده سازی سیستم های اندازه گیری فیبر نوری (FOM ، [14]) در میلگردهای فولادی امکان خواندن با کیفیت بالا در سطح تقویت کننده را فراهم می کند. FOM امکان خواندن مداوم در امتداد یک میله را در مکان های مختلف و با فرکانس های بالا فراهم می کند. این اجازه می دهد تا شیب های فشار بالا را در یک میله ، در امتداد محور آن و برای مکان های مختلف مقطع مشاهده کنید.قیمت میلگرد در مشهد